2016-05-21

 

Veckobrev

Hej allihopa;
 
Hoppas allt är bra med Er. Vårt barnbarn Benjamin tog emot sin Första Kommunion under en glädjefylld Mässa i Bromma.  Det är en underbar upplevelse att som mormor vara med om sitt barnbarns Första Kommunion. Fr. Carls pratade mycket om Pingstens glädje. Vi hade en glädjefylld familjeträff hos Linnea och Johan efteråt, med alla barn, barnbarn och respektive. Jag hade tänkt ta en bild av hela familjen men tyvärr glömde jag det. Det var synd för det är sällan vi är alla tillsammans på en gång.
 
Herre, du som är källan till allt liv. Vi överlämnar alla barn, som tar emot sin Första Kommunion i år, till Dig.
Vi ber att det här sakramentet ska bära frukt i deras liv, frukt som består. Jag vill speciellt tacka Dig Herre för Elsa, som har undervisat Benjamin. Välsigna och vaka över henne och hennes familj och fyll henne med Din Andes kraft.
 
Ingrid skrev under veckan: "Jag läser och ber när dina mail kommer och jag fortsätter att be då och då både för de senast nämnda och dem som du tidigare skrivit om, när jag kommer att tänka på dem. Kanske det känns för dig som att dina mail hamnar i ett svart hål och bara försvinner, men det gör de inte!" Tack för det Ingrid, ibland undrar jag. Vad du skriver blir en tröst för många.

En kvinna vill att vi ber för hennes son Anders, som har Asperger och är autistisk och har isolerat sig. Herre, du som är källan till allt liv, vi överlämnar Anders till Dig. Väck till liv längtan i Anders att ha kontakt med andra människor och öppna möjligheterna. Ge visdom till alla, som har någon sorts kontakt med honom, så de vet hur de ska bemöta honom. Lindra moderns oro och låt Din Ande inspirera henne. Jesus Helige Hjärta, vi litar på Dig.
En kvinna, som längtar att gifta sig och få barn, vill att vi ber för henne. Hon befinner sig i en komplicerad situation.  Herre, vi överlämnar den här kvinnan till Dig. Du känner till hennes längtan och hennes situation. Ge henne urskiljningsförmåga, så att hon förstår vad som är möjligt och inte möjligt. Jesus Heliga Hjärta, vi litar på Dig. 
 
Jag vet inte hur det är just nu med paret med en komplicerad relation, men jag vet att de verkligen behöver våra böner. De har svårt att kommunicera och det är nödvändigt för dem att kunna prata om ekonomi och andra saker. Herre, Du vet hur tuff den här situation är och vad som ligger bakom den. Vi ber för ett under och att du öppnar vägar för dem. Hjälp dem att kunna förstå varandras behov. Låt alla de har kontakt med, på banken och i kommunen, inspireras av Din Andes kraft.  Jesus Heliga Hjärta, vi litar på Dig.
 
Kvinnan som har behandlats för cancer i urinblåsan är nu på rehabilitering, men tyvärr har hon fått en ny urinvägsinfektion och har problem med magen. Herre, vi tackar Dig att hon nu är på rehabilitering. Vi ber att Du helar henne till kropp och själ. Jesus Heliga Hjärta, vi litar på Dig.
 
I love the Lord. He hears my cry. He bends down to listen to me when I call.
Jag älskar Herren. Han hör mina rop. Han böjer sig ner och lyssnar till mig när jag ropar.
Pray as you go.
 
Ha en bra vecka;
Colette
 
 
Fr. Johnnys veckobrev hittar du här. Fr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.
 
 

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?