2017-01-29

 

Veckobrev Ordinary 4


Fr. Johnnys veckobrev hittar du härFr. Johnnys veckobrev översatt till svenska hittar du här.

Hej allihopa;

Den här veckan blev en bättre vecka. Jag erfar ofta att när jag känner mig lite nere händer någonting, som lyfter upp mig igen. Gud lämner oss inte ensama, även om det ibland  kan vara svårt att tro det.

Förbön behövs för en 34årig man som har ett problem med ena foten och måste använda kryckor.
Han har också en böld på skinkan, som  kommer tillbaka hela tiden. Det har pågått i ungefär 5 månader och ingen vet vad det beror på. Nu ska han få en ny utredning.
 Herre, vi överlämnar honom till dig. Vi ber att Du inspirerar läkaren, som kommer att utreda honom. Må de hitta orsaken till hans tillstånd, så att han får den rätta behandlingen. Må mannen och familjen känner sig burna av andras böner. Hela honom till kropp och själ. Jesus Heliga Hjärta, vi litar på Dig.

Let us pray for that inner peace which comes from knowing that Jesus is always very close to us no matter what is going on in our lives.
Låt oss be för den inre frid som kommer från att veta att Jesus alltid är väldigt nära oss och det spelar ingen roll vad som pågar i våra liv.
Living Space. En del av Sacred Space/Heligtrum.

Lord, you increase your gifts of love in us day by day. Fill us with faith and let that gift spread through us to those we meet.We make our prayer through Christ our Lord. Amen.
Herre, du förökar Dina kärleksgåvor i oss dag för dag. Fyll oss med tro och låt denna gåva sprida sig genom oss till dem vi möter. Vi ber vår bön genom Kristus, vår Herre. Amen.
Fr. Johnny. Couple prayer.

Varma hälsningar;
Colette


Dear Friends,

Thank you for your prayers last weekend.  I was in Holywood parish, Co. Down, setting up a monthly day of prayer for Marriage and Family Life.  The response was great.  113 people signed up for an hour of prayer on the last day of each month so that this day will be filled with prayer for Marriage and Family Life there from now on.  Thank God.

Attached is the Couple Prayer for next week.  Please keep encouraging married couples to pray together and to build up their love together for the sake of the world and the Church.  And if you can get the Continuous Prayer for Marriage and Family Life into your own parish or any other parish please let me know.  You are in my prayers.  Please keep me in yours.  God bless you always.
Johnny

Comments:

Skicka en kommentar



<< Home


besökare har varit här minst en gång. Om vi sprider adressen blir vi fler! Kanske några också blir inspirerade...








This page is powered by Blogger. Isn't yours?